29 Eylül 2015 Salı

Tersyüz - Amy Harmon // Kitap Yorumu


Herkese merhaba!

Sizce de bugün çok güzel bir gün değil mi? Sabahtan beri yağmur yağıyor ve ben okula gitmedim:)
Sabahtan beri kitap okuyorum ve yağmur sesleri eşliğinde kitap okumak gibisi yok gerçekten!

Biraz önce bitti Tersyüz! Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Açıkçası hiç beklentim olmayan bir kitaptı. Marslı'nın bu cuma vizyona girmesinden dolayı zaten okuma listemde olan Marslı'yı almak için birmiştim Nezih'e. Marslı bulamayınca boş çıkmak içimden gelmedi ve elime gelen ilk kitap olan Tersyüz'ü aldım. Aldıktan 2-3 gün sonra bir önceki yazımda paylaştığım gibi Güz Okuma Şenliğine katılınca kitabı listeme ekledim ve 2 gün önce kitaba başladım, böylece 2. kategoriyi de tamamlamış oldum!

Çok konuştum:) Hadi yoruma geçelim!

Kitabın Adı: Teryüz
Yazar: Amy Harmon
Sayfa Sayısı: 376
Goodreads Puanı: 4.42 



"Tersyüz bize modern yaşamın unutturduğu duyguları hatırlatıyor. Güzellik sadece yüzeysel olabilir ama bu hikâye ta içinize işleyecek ve uzun süre aklınızdan çıkmayacak." 
-A Love Affair With Books -

"Zaman zaman sizi neye uğradığınızı şaşırtan bir kitap okursunuz. Bu kitap benim için tam olarak böyleydi. Bugüne kadar okuduğum en güçlü hikâyeydi ve bana inanın, çok çok fazla kitap okuyorum. " - Holly Kelly, Rising kitabının yazarı.-

"Hiçbir Çirkin, Ambrose kadar yakışıklı, hiçbir Güzel de Fern kadar naif olmamıştı! Tersyüz sizi toplum yargılarının ötesine götürerek, yaralı ve genç kalplerin bir attığı bu duygusal hikâyeyle içine çekecek." -Romancekolik-

"Tersyüz, sevginin, arkadaşlığın, kaybetmenin ve hayata dair ikinci bir şansın, duygusal, yürek burkan ama aynı zamanda içinizi ısıtacak, kolay kolay unutamayacağınız öyküsü." 
-Tuğçe'nin Kitaplığı-

Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...

Bu muhteşem kitabın yorumuna geçmeden önce biraz konusundan bahsetmek istiyorum:

Ambrose Young okulun en yakışıklı çoçuğu, sesi çok güzel, Shakespeare'den alıntı yapabiliyor, kasabanın yıldız güreşçisi, okulun güreş takımının lideri ve nerdeyse hiçbir maçta kaybetmemiş kısacası kusursuz bir çocuk.

Fern Taylor ise içine kapanık, zamanını tek ve en yakın arkadaşı aynı zamanda kuzeni olan Bailey ile geçiriyor. Kendini hiç beğenmiyor, aşk romanları okumayı çok seviyor ve Ambrose Young'a aşık.

Bir gun Ambrose ve 5 arkadaşı Irak'a askerlik yapmaya gidiyorlar ve sadece Ambrose geri dönebiliyor. Ancak eski yüzünden eser kalmamış, ağır yaralanmış bir halde. İlk başlarda kimseye gözükmemeye çalışsa da Fern ona ilaç gibi gelmeye ve Ambrose iyileşmeye başlıyor.

Öncelikle kitabın çoğu yerinde gözümün dolduğunu ama son sahnelere doğru hıçkıra hıçkıra ağladığımı itiraf etmek istiyorum. Beni ağlatan ikinci kitaptı. (Birincisi Aynı Yıldızın Altında..) Çok severek ve elimden bırakmak istemeyerek okudum. Gece gözlerimi onunla kapadım, sabah onunla açtım. Okula rağmen iki günde bitirebildim.

Kitabın arkasında bir yazı var: "Modern çağın Güzel ve Çirkin'i". Gerçekten öyle. Bir düşünce anca bu kadar iyi yansıtılabilirdi bir kitaba. Tersyüz beni çok etkiledi. Fern Bailey ve Ambrose'u hiç unutmayacağım, hatta belki 1-2 sene sonra tekrar okurum.

Herkese tüm kalbimle bu kitabı tavsiye edebilirim, alın ve okuyun! Pişman olmayacaksınız. Eğer siz de okuduysanız ve yorumlarınızı benimle paylaşırsanız çok sevinirim:)

Not: Benim gibi duygusal biriyseniz yanınızda bir mendil bulundurmanızda fayda var özellikle de son sayfalara doğru:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder