27 Eylül 2015 Pazar

Lola ve Komşu Çocuk // Kitap Yorumu


Herkese günaydın!

Bu yazımda herkesin beğendiği hatta bayıldığı ama benim nedense pek sevemediğim bir kitaptan bahsetmek istiyorum.  Lola ve Komşu Çocuk ile karşınızdayım:)




Kitabın Adı: Lola ve Komşu Çocuk
Yazar: Stephanie Perkins
Sayfa Sayısı: 320
Goodreads Puanı: 4.02 



Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikâyesi.

Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi? Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini günyüzüne çıkarana kadar.

"Stephanie Perkins bizim neslimizin Jane Austen'ı. Hikâyeleri kısa sürede unutamayacağınız kadar büyüleyici."
-Tahereh Mafi, Bana Dokunma romanının çoksatan yazarı-

"Büyülü… Âşık olmanın nasıl bir şey olduğunu gerçek anlamda hatırlatıyor." 
- Cassandra Clare, New York Times çoksatan yazarı-

"Zekice diyaloglar, taptaze karakterler ve bir sürü yakıcı temas... Sarah Dessen hayranları, aşk ve gerçekliği incelikle birleştiren Stephanie Perkins'i zevkle okuyacaklar."
-Kirkus Reviews-

"Perkins, insanların farklılıklarını kabullenmenin ancak aşk ile mümkün olduğunu son derece iyi bir şekilde gösteriyor." 
-Booklist-

"Zekice kurgulanmış diyaloglar ve seksi bir romantizm... Lola'nın fazlasıyla mütevazı espri anlayışı ve Perkins'in, onun gelgitli duygularını yazmaktaki becerisi birleşince ortaya elinizden bırakamayacağınız bir kitap çıkıyor." 
--Publishers Weekly-

Bir çok bookstagram, booktuber vb. hesapta gördüm bu kitabı ve eminim herpiniz görmüşsünüzdür. Kapağının muhteşemliği, böyle torbalı rozetli sunumuyla beni etkileyen bir kitaptı Lola ve Komşu Çocuk. Çıkar çıkmaz aldım ve hemen elimdeki kitabı bitirip ona başladım.

Biraz konusundan bahsetmek istiyorum ama ondan önce şu videoya bir göz atabilirsiniz.


Lola değişik tarzı olan, modaya değil kostümlere inanan bir kız. İki tane babası ve çok sevdiği rockçı bir sevgilisi var. Hayatı mükemmel yakın giderken kabusu Bell ikizlerinin mahalleye tekrar taşınmasıyla Lola, derinlere gömdüğü geçmişi ile yüzleşmek zorunda kalıyor.

İşte olaylar böyle başlıyor. Kitabın dili çok akıcı 1-1.5 günde bitirdim ama severek mi okudum orası bilinmez. Nefret ettim diyemem şirin bir kitaptı, çok eğlenerek okudum. Beklentilerim aşırı yüksekti ve bayılıcağımdan çok emin olduğum bir kitaptı ve açıkçası benim için büyük bir hayalkırıklığı oldu. 

Beklentilerinizi çok yüksek tutmayın derim. Eğer bu kitaptan çok fazla bir şey beklemezseniz ve sadece eğlenmek için falan okumak isterseniz önerebilirim ama dediğim gibi ben maalesef çok sevemedim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim eğer sizde okuduysanız yorumlarınızı duymak çok isterim:)

Bir sonraki yazımda görüşmek üzeree!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder